Itt volt a Húsvét!

2010.04.07. 14:12

Itt volt a húsvét, itt volt újra!

De mielőtt eljött volna, szerveztünk egy jó kis borvacsorát a Hotel Aqua Zsálya bisztrójába., Bolyki Jani barátunk kiválóságai mellé Macsinka Jani ötletes télbúcsúztató és tavaszköszöntő kompozícióit kóstolhattuk. Meta Tema, Bikavér és ’07-es Merlo … kiváló italok és hogy mit kóstoltak mellé: libamájhab, marhapofa, szarvasgerinc, de akárhogy is fáj, a kacsamell volt a sztár, bár a 2007-es Meta Tema a házi körtefagyival igencsak nagyot ütött.
 
Rosé kacsamell sütőtökös spenóttal:
 
-          A kacsamellet kevés sóval elősütöm egy serpenyőben, majd levákuumozzuk frissen őrölt borssal és kakukkfűvel.
-          33 percig alacsony hőmérsékleten főzzük (sous vidolom, de én inkább a magyar elnevezéseket kedvelem)
-          Tálalás előtt rápirítok újból a serpenyőben.
-          A felkockázott sütőtököt borssal, kakukkfűvel olívaolajban megpirítom.
-          A friss parajleveleket szintén egy kis olíván kevés fokhagymával kissé megfonnyasztom.
-          Tálalás: a ????? sütőtökre helyezem a spenótot és a rozéra sült kacsamell szeleteket, majd körbeöntöm egy kis vörösboros mártással.
-          Bolyki János Nem lát, nem hall, nem beszél bora dukál hozzá.
 
Ja és húsvét a szilvásváradi Lovasban, az ideén sem volt egyszerű, bér egyre több a tescos szatyor és házi szenyó termoszos teával + házi pálesz zacsiból. Apropó, forró tea és házi pálesz, talán ez volt a legnagyobb sláger, mivel igencsak hűvös, esős, szeles idő volt.
 
Lehet, ezért fogyott olyan sok forró leves is, köztük a húsvéti tárkonyos bárányleves, a nálunk tradicionális vargányás szarvasragu leves jó sokházi tejfellel nyakonbombázva. A főszereplő azonban most is a szilvásváradi pisztráng volt. Tudod: cipőt a cipőboltból, pisztrángot meg a Lovasból!
 
Húsvéti receptajánlatunk:
 
Tárkonyos bárányraguleves:
 
-          szükséges egy szép kis bárány, melynek lapockájából, bordáiból és a combjából egy ízletes alapot készítek. Fő fűszere a tárkony, a finom őrölt bors és a só. Egy kis pirospaprikát is szórok azért ré a biztonság kedvéért és ízlés szerint fokhagymázom. Kockára vágott zöldségekkel pirítom rövid ideig, majd csontlével felöntöm. Kevés mustárral és pár citrom levével teszem pikánsabbá. Ha kész, tejszínnel sűrítem és vajas galuskát adunk hozzá. Tálaláskor tejföllel és zöldfűszerrel díszítem és egy kis csípős paprikát kínálok mellé.
 
Pisztráng Szalajka módra:
 
-          A frissen fogott halakat megpucolom, besózom és egy kis időre hűvös helyen pihentetem. Elkészítem a köretnek valót: újburgonyát karikákra vágok, majd paradicsommal, paprikával és hagymával összekeverem, sózom, fokhagymagerezdeket, apró rozmaring ágakat dobok mellé. Tepsibe rendezem, majd ráfektetem a sózott pisztrángokat, melyek hasába zöldfűszert és egész gerezd fokhagymákat teszek. Mert hogy zsírégető diétán vagyok, így egy pár szelet mangalica szalonnát beirdalva is ráhelyezek a már nem oly sebes halaimra. Sütőbe betolva először fóliával lefedve párolom 25 percig, majd fólia nélkül sütöm, míg szép piros, ropogós nem lesz.
 
Hát igen, így is lehet húsvétolni.
 
A múlt heti Országos tarokkversenyről inkább nem beszélnék (már megint elvitték a vándorserleget, úgyhogy jövőre valamit keverek az ellenfél ebédjébe vagy italába. Ezt mér eldöntöttem. J )
 
Egyébként a versenyt … nyerte, én hál istennek, lecsúsztam a 13. helyről, így 14. lettem. (Ötven induló volt és voltak ám ügyes játékosok!) Tudom, gyenge magyarázat.
 
És hogy mi lesz legközelebb, hát „Tengerparti halvacsora” a Zsályában április 10-én. Tudod, ezen a hétvégén dupla választás lesz. Az első otthon lesz 10-én, ahol is eldöntheted, hogy eljössz vacsorázni vagy sem. Remélem, jól döntesz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lovasetterem.blog.hu/api/trackback/id/tr231901581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása